Jumaat, Mac 12, 2010

Puding Nestum Milo

Taburan nestum di atas puding...

Hai semua besiaran di petang hari pula...n3 juadah minum ptg puding nestum milo or koko.. tgahari tadi ank dara balik sekolah dah tanya petang ni mama x buat ape2 dessert ke...wah siap oder tu...sempat le sy siapkan pemintaanya..balik sekolah agama nanti boleh le santap...sdp sangat fest time buat mmg bebaloi..mana  taknya ade nestum, susu and milo...

Bahan-Bahan
  • 1 pek agar2 serbuk (10g)
  • 1 tin susu cair
  • 1 cawan gula pasir
  • 400 ml air
  • 1sdk asen vanila
  • 2 sdb tepung kasted
  • 2 biji telur
  • 5 sdb nestum
  • 5 sdb serbuk milo
  • Dalam periuk jerang air + agar2 + gula masak hingga larut
  • Dalam mangkuk lain satukan susu cair + telur + tpg kasted + milo + asen vanila pukul hingga sebati
  • Bila dah larut masukan nestun dan kacau semula
  • Masukan adunan susu tadi kedalam larutan agar2 masak hingga mendidih dan pekat
  • Tuang dlm loyang taburkan beberapa sudu nestem keatas puding dan sejukan
Selamat mencuba

4 ulasan:

Watierman, rmanbkr berkata...

Nestum lak tak de.....hehehe..nanti Akak pergi try kat sana jer lah...!

Sheila Shafea berkata...

Hai k.watie hehe kelakar le akk ni kalau try kat cini ambik je yg dah siap ni hahhh terus ngap hehehe

izahdaut berkata...

sama la nestum lak tak der..ni mesti sedap mnyaman je lalu kat tekak

Sheila Shafea berkata...

hai azahdaut yee sdp tau pasti ank2 susa sbb ade milo n nestum..kenyang juga try yeee

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More