Ahad, Mac 07, 2010

Babat Masak Tumis Serai

 
babat tumis serai...nyam nyam nyam

Salam di hari minggu utk semua...juadah hari ni merangkap bf dan lunch sekali, paham le kalau dah hujung minggu gini ade yg masih teguling kat atas tilam empok tu...apepun ceo dapur x leh lah dok teguling juga byk kerja yg menanti...ok siap masak boleh mkn awal..lama x buat babat ni semlm jln2 singah tesco puchong sat npk babat terus sambar so hari ni juadahnya babat tumis serai..sy campurkan secawan susu cair mengantikan santan,  bagi bekuah sikit serta daun limau purut bagi wangi ...

4 ulasan:

aidah berkata...

Salam Sheila,

Hubby akak org Johor mula2 kawin ngan dia bila dia sebut babat akak tak tau apa maknanya, al-maklumlah mula2 kawin tak pandai masak.Rupa2nya babat tu perut lembu, hehehe. Teringin gak nak masak tapi akak tak pandai nk bersihkannya, dan anak2 lak tak makan

Sheila Shafea berkata...

salam k.aidah he beli yg dah siap bersih dan potong lagi snng balik tinggal rebus je...buat kerabu pun sedap

Kamsiah berkata...

salam..
laaa mula2 baca babat tu apa menda...rupanya organ dalaman lembu...

Sheila Shafea berkata...

salam hehe kamsiah - tu le biasa sy pun x sebut babat pangil perut lembu je...tapi negok kekawan panggil babat kita ikut le hahaha

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More