Salam semua tghari ni pekena dessert pulak ye lepas ambik lunch...sdp ank2 tentu suka..x kiralah mak bapa, neney atuk pun boleh hehehe mkn. kalau nak msuk dlm loyang pun ok gak boleh di potong..x lembik mcm agar2..jemput
Bahan
Caranya
Selamat mencuba
Bahan
- 20 gm agar-agar
- 1 cwn gula ( boleh di kurangkan)
- 5 cwn air
- 250g batter/majerin
- 2 biji telur
- 3 sudu tpg kasted
- 1 tin susu cair
- 4 sudu serbok koko/milo
Caranya
- Panaskan agar-agar + air + gula hingga agar2 larut
- Masukan batter kacau sehinga larut juga
- Dlm bekas lain bancuh telur + susu cair + tpg kasted + serbok koko hingga larut
- Kemudian masukan adunan bacuhan td kedlm agar dgn api yg pelahan kacau hingga sebati
- Bila pekat baru tutup api boleh di tuang dlm loyang atau bekas yg sesuai
- Simpan dlm peti sedap dimakan sejuk
Selamat mencuba
RSS Feed
Twitter
1:35 PTG
Sheila Shafeareen







