Memaparkan catatan dengan label cerita. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label cerita. Papar semua catatan

Selasa, Mac 19, 2013

Selamat Ulang Tahun Ke 2 Sazreen


Assalamualaikum...semalam 18hb. Mac si keci manja ni masuk 2 thn usianya ..abg dan kakak pun happy negok adik dah besar... melasak bukan main skrg ye...apa pun  nilah menyeri, jantung hati kami sekeluarga...
Moga Arren jadi ank yg baik2 dlm segala sudut bila besar nanti ... Insyaallah

Ni pula buat mkn ank2 beranak je nak buat sambut majlis mkn keluarga2 pun x sempat dgn hari dan waktu yg x berapa sesuai... tunggu kumpul ada tiga lg sepupu2 Areen yg tarikh lahir dekat2 boleh sambut sekali nnt..dah ada plan dan nak buat insyaallah akan menyusul..apa pun layan dulu manu simple lg sedap...buat Nasi Sardin lg...ni kali kedua sy masak Nasi Sardin..lauk sambal sardin tu mmg fv dlm rmh ni...buat lauk tambah aym grg tepung ala2 KFC......

Utk Resepi Nasi Sardin boleh negok Di Sini

Nasi Sardin

Ayam Goreng Tepung ala2 Kfc

Sambal Sardin

Hidangan seadanya....

Sabtu, Oktober 27, 2012

Hidangan Di Pagi AidilAdha 2012 Alhamdullilah


Assalamualaikum, salam sejahtera semua..Selamat Hari Raya AidilAdhan buat rakan saya semua..utk tahun ni raya korban x dapat balik ke kampung suami di Temerloh dan Kelantan...raya kedua bos besar kena kerja....apa pun di mlm raya dan pg raya lg dah call mak mentua/ayah mentua ucap selamat hari raya maaf zahir batin...cucu2 betiga pun kirim salam rindu pada atok dan nenek....Alhamdullilah semua sihat..amin...
Memandangkan x balik raya.. sebagai ganti sy buatkan juadah pantai timur...moga terubat sikit rindu di kampung....hidangan biasa2 je..tu pun byk yg x sempat nak buat...memandangkan di pihak sebelah saya ank jati KL x ada kampung...abg dan adik sy juga x balik ke kg isteri dan suaminya..jd meraka beraya besama mak, abah, nenek di sini.. meriah pula saya rasakan....seronok pulak sy tengok meraka menikmati juadah org pantai timur....kira sampai dua kali saya tanak nasi dan rebus laksa....di sebelah mlm pulak kami adik beradik menyambut Hari Jadi Abah, dan tumpang sekali buat hari jadi suami saya, ank perempuan saya dan adik ipar..suami pada adik saya....masing2 hari kelahiran dekat2 tarikhnya so di sekalikan sambut....


Bekongsi besama serba sikit gelagat di Hari Raya Korban kali ni... panjang umur tahun depan jumpa lg....InsyaAllah...

Waktu ni dah pukul 12 pg masing2 x tidur lg..tolong apa2 yg patut.....si kecik tu pun same juga tolong kecahhh

Kek pisang gebu buat awal pg khamis...tp x sempat nak di hidangkan sepenuhnya..sbb dah kena sambar dulu...dp juga hidangkan di pg raya dlm 1/2 loyang, rezeki pd yg dapat rasa tu ......

Kek Coklat Moist..buat tambahan manu..... kukus di mlm raya.....

Yg ni kuih lopis...mak sy buat..sorry x sempat nak snap pic kuih yg dah buka.....masih dlm tapis tunggu sejuk


Inilah nenek saya , nenek yg saya bela ...Hajah Siti Asiah Shamsuddin, umur 86thn...nampak mcm sihat dan segarkan ...mana kawan2 sy yg dah pernah jumpa nenek tentu dah tahu keadaanya :-) ...Pegorbanan ku....walau apa juga keadaan sekali pun, sy dan suami sanggup menjaganya InsyaAllah....Sayang Nenek... (sebak....maaf air mata megalir ketika ini)



Selamat Ulang Tahun Kelahiran Buat Abah tecinta Hj. Sulaiman Ahmad, Suami yg  tecinta Nik Mazlan Nik Mansor, anak perempuan tecinta Nik Amira Zarit Sofea dan Adik Ipar tesayang Anuar Yusof

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA


Sabtu, Oktober 15, 2011

Pokok Belimbing Buluh & Pokok Pandan


Siang tadi teman blogger merangkap teman fb tanya daun pandan ada lg ke kak..  nak minat buat acuan kuih tako katanya.....ohh ada byk nnt akk ambik kan ye.....sebelum hujan cepat2 pergi belakan ambik daun pandan... sekali pergi mak hai dah makin byk merebaknya....sedap betul saya gunting daun2 pandan tu geram tau.....kalau buat bunga rampai ni mak hai harum...daunnya pun panjang dan lebar2 senang nak buat kelongsung kuih tako..lepas habis ambik daun pandan tepandang pulak kat pokok belimbing mak hai sekali lg hehhe,,, buah belimbing dah kelur begayut geram nya....terus gi ambik tapis dan petik...sdp ni buat masak lomak dgn ikan dan buat sambal hitam pahang...minggu kemarin yg  lepas.... pergi tegok baru keluar bunga...kejap aje dah bebuah....pergi kat pokok kari pulak..sian pulak negok daunnya di mkn dek serangga...ok layan dulu pokok yg berada di belakan rmh saya yeee......

Masa tegah gunting daun pandan ni kan sy buat cepat2 tau..hehe takut lah mana tahu kot2 ada  binatang tu yg merayap...eeeee

pokok kari ni cantik naik tinggi.. tp sayang daunnya kena gigit dek serangga/ulat

buah belimbing begayut

sekali tarik aje
belimbing buluh yg sy petik

Sabtu, Oktober 01, 2011

Tart Chesee


Besua kembali..nak tayang tart chesee yg sy oder dari Mas Duniaku..,,alhamdullilah Mas sampai pada waktu dan hari yg di janjika,,,..plan asal sy yg nak pergi ambik sambil keluar beli barang tp Mas cadang nak kerumah saya pula..sy pun ape lagi seluas luas rmh saya tadahkan hehehhehe...acutally tart ni sofea yg request dah lama sangat dia nak cuma saya aje x terbuat2....memandang kan beberapa hari lepas Mas ada menayang tart ni so terus sy msg Mas nak oder...rupanya Mas pun ada ambik tempahan juga di sekitar kawasan tedekat terutama sekolah ank beliau...sy oder sebanyak 30 biji...teruja betul sofea dpt...negok kotak yg Mas isi kan tart ni cantik kan kotak Pizza.....rupanya kotani ada jual di kedai bhn3 kek...sampai ank saya pun tertipu sekali ingat saya oder piza tebaru heheh...tart Mas ni menepati cita rasa sy sekeluarga...rasa shell nya cukup ragup..dan inti x berapa manis sedang2 elok...chesee pun terasa...cute kan lorekan bunga tu....ok sape yg teringin tu boleh le roger2 Mas ye...tq Mas sanggup hantar sampai dlm rmh hhehhehe mari kita layan..

ada dah kena ngap tu....npk ada yg luak  ehheh

cantik box ni..

sdpnya,,nyam nyam

Jumaat, September 30, 2011

Rakan Blog/Fb Datang Betandang "Mas Duniaku"

Assalamualaikum..besua kita di hari jumaat yg indah...pg ni ada rasa teruja sbb sahabat di alam maya nak dtg kerumah....wahhh seronokkkknya pg2 jumaat ada tetamu dtg....seronok beborak sakan gitu...org nya mmg peramah sunggu langsing bak Fauziah Lattif wakakkaka...seronok pulak melayan.... suami Mas pun sama tak segan beborak.. si baby Areen dok dlm pelukan suami Mas nak pulak tu langsung x nagis siap suka2 lg hhehe...wah cam ni leh le tambah yee Mas hehheh...amat bebesar hati Mas dtg siap bawa buah tangan ..walau tujuannya hanyalah satu....htr brg yg di oder heeeeee Apakah itu? jeng jeng jeng.....nnt kita ceta yeeee tq Mas dgn buah taganya sos kicap & sebekas tempoyak...seronok....ok layan dulu pic ni ye heeee


Sebahagian juada yg di sajikan

Nasi Impit

lemping Bawang

Kari Ayam ni makan sama lempeng bawang atau nasi impit

Bahulu Kukus

Agar-agar bandung coklat chip

Isnin, September 26, 2011

Rakan FB@Blog Betandang


Assalmualaikum...besua lg di pg isnin...Nak minta maaf pada Izah Daut sbb x sempat nak betandang ke rmh nya pada hari sabtu lepas sbb Mr.N kerja sampai petang..hajat hati tu nak juga terjah tp segan lah pula dah mlm....geng yg lain pun sure dah balik.....jodoh x kemana InsyaAllah ketemu juga satu hari nnt ye, miss u Izah  ....ok ni nak stori pasal cerita semlm Ahad....Mek yg baru lepas habis pantang Anna Qawina dtg beraya kermh..woo teruja sesangat...mula betentang mata mek Anna npk malu2 segan aje tp bila dah besambang hilang malu2 kucing nya...seronok melayan ank2 Anna yg comel2 tu.....suami masing2 sampaikan x beganjak dok becerita...melebih dari kaum pompuan hehehe tq Anna kerna sudi bawa buah tangan Kek Keremal Alunan Kasih yg sdp tu...petama kali akk mkn tau...

 Baby muka tekejut....baik je diam bby syifa tu dari dtg sampai balik...

sedang menjamu selera...maaf kalau ada yg tekurang yeee

Kek Keremal Alunan Kasih buah tangan dari Anna, mmg sdp  petama kali mkn ni tau..

Ahad, Ogos 21, 2011

Areen Dah Pandai Meniarap


Haiiiiiiiiiiiii semua Areen dah pandai meniarap skrg..maklum le dah masuk lima bulan minggu kemarin... ni jelah kerja nya..pantang letak terus goleh kan badan...dah x boleh letak kat tepi katil nnt bedentum ke bawah....kena negok-negok kan selalu...silap pandang dah ketepi....* mama letak lah tilam kat bawah senang sikit Arren nak golek2 *.....thn ni dapat lah Areen beraya yeeehheyeye baju pun mama dah belikan...byk pasang tauuuu ... jgn mare ye Abg & kakak..lalallalala kasut, stokin pun yg baru...x sabar Arren nak pakai...ok nnt minggu depan Areen dtg lg,leh ceta pasal raye pulak bye - bye


Isnin, Jun 20, 2011

Majlis Cukur Jambul Baby Sazreen & Kenduri Tahlil

Assalammualaikum besua kembali di petang hari isnin.....dua hari x bersiaran kerna menyettelkan majlis kenduri baby baru kami....Syukur Alhamdullilah majlis yg lama di tunggukan akhirnya tiba juga..maklum le dah lama rmh kami x megadakan kenduri kendara....semalam 19hb jun ahad kami telah megadakan kenduri cukur jambul doa selamat buat Baby bongsu kami Nik Amira Zarith Sazreen yg genap masuk 3 bln..dan juga kenduri tahlil buat Arwah2 Atuk, Paklong dan kedua2 moyang kami...Majlis bemula seawal pukul 9 pagi sehinga 4 ptg, tepat pukul 10pg Kumpulan Marhaban dari pesatuan BIKIM dan juga sebahagia kumpulan Marhaban dari kelana jaya telah menyempurnakan majlis cukur jambut..terima kasih pada Datin Endon dan rakan2 yg sudi meyerikan majlis ini...

Terima kasih juga pada sedara mara, adik beradik sebelah saya dan suami yg same2 menolong dan memerah tenaga dlm kenduri ini x lupa juga pada kawan-kawan Fb yg sudi datang...
pada yg ramai sponcer kuih muih, lauk2, dan gift tu teramat kami hargai dan bebesar hati..mudahan murahlah rezeki kalian semua

Di sini saya dan suami sekali lagi ingin megucapkan jutaan terima kasih pada tetamu yg sudi datang bg memeriahkan majlis kami yg x seberapa ini... jika ada kekurangan dan x sempat nak melayan hanya dgn kemaafan kami pohon...

Di sini sudi lah cuci mata dgn gambar2 majlis ye.....nak menatap gambar2 lagi masuk le ke FB saya....








Besame rakan-rakan FB, Umi Haikal baju oren, Azlina Aziz baju merun, Deanna Md Yasin baju hijau, Norlela baju biru

Besame rakan Fb/blogger masakan Cendana Kasih - Normaah

Ini lah tenaga paling kuat rakan Fb/blogger barang antik Kak Norbie yg sudi dtg seawal 7.30 pg sehingga majlis habis...jasamu amat ku kenang love u
Tolong abaikan ye apa yg ada di bawah dapur tu....eeee malu betul....

Isnin, April 18, 2011

Puteri Baru


Assalamualaikum semua...Name saya NIK AMIRA ZARITH SAZREEN Bt. NIK MAZLAN Alhamdullilah hari ini genap le usia saya 1 bulan. Saya lahir pada 18.3.2011 di Hospital UMRA Sec.13 Shah Alam, kira ank Selangor lah ni... sama juga abang dan kakak saya...Saya lahir pada subuh jumaat pukul 5.42am dan berat saya masa di lahirkan 3.47kg..hari ni mama bawa saya ke klinik utk buat suntika sebulan.. alamak takut lah...tp sy nagis sekejap aje... dan saya kena timbang lagi berat saya naik 4.5kg..mama dan ayah pun senang hati..Saya ank ketiga dalam adik beradik...yg pasti sayalah yg bungsu sekali hehehe...sure di manjakan.. kenapa saya ckp begitu sbb jarak saya dgn abg saya jauh..skrg abg saya 15 thn, kakak saya pula 11 thn.....bila abang dan kakak saya dah kerja nnt sy boleh minta macam-macam pada mereka bedua heheheheh..yg pasti sayalah penghibur hati keluarga saya...ok lah saya nak tidur dan hisap nenen... nnt ada masa teluang mama bawa saya masuk dapur lg yeeee..bye bye

Khamis, Julai 15, 2010

Besama Kawan-Kawan Dalam Majalah MIDI

Salam..Alhamdullilah...terima kasih pada semua kawa-kawan yg memberi sokogan menjayakan sekmen Jom Masak dlm Majalah MIDI keluaran 15hn Julai 2010..Terim kasih sekali lagi pada Pn, Hajah Salmah Omar, Pn Khairul Bahriah Yusof, Pn. Norbie Aziz dari blog Gobok Khazanah Silam.blogspot.com dan Pn.Deanna M.Yasin dari blog NMY-HouseOfSatay.blogspot.com
Nak negok lebih jelas kenalah beli yeee dah ada di pasaran skrg..Terima kasih semua....

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More