Selasa, Mei 25, 2010

Puding Roti Marble

Taraaaa juadah utk minum petang nnt dah siap...menu lunch pun npknya pedas ..so ade le yg tambahan utk menyejukan mulut dan tekak...sdp juga saya campurkan koko..ialah ank2kan suka resepi yg ada coklat molat ni hehe..kiranya pudding org  malasni hehe, malas nak selang selikan so jadilah macam batu marmar heheh
Bahannya
  • 4 keping roti
  • 2 biji telur
  • 1 tin susu cair
  • 1 peket agar2 serbuk
  • 1/2 cawan susu pekat manis
  • 1/2 cawang gula - ikut kemanis sendiri
  • 3 cawan air
  • 2 sdb majerin
  • 2 sdb serbuk koko
  • 1 sdk asen vanila
  • Dalam periuk masakan agar, air, gula
  • Satukan dlm blander bahan lain kecuali sebok koko dan majerin
  • Masukan bahan blander ke dlm agar-agar tadi
  • Satukan kacau selalu hingga pekat masukan majerin dan kacau
  • Bahagi adunan dan masukan serbuk koko pada satu adanun
  • Ikut nak buat berapa warna
  • Bolehlah dimasukan dalam acuan atau loyang beselang seli, sejukan 








2 ulasan:

indahhouse berkata...

salam kak sheila,
hais...cair hati saya. nape la roti saya dah tinggal dua ketul. mane cukup nak buat puding roti. sedap3x...

Sheila Shafea berkata...

hai indahhouse hehe beli cepat gi kedai masih byk tu hehehe

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More