Rabu, Mei 19, 2010

Muffin Coklat Moist

N3 muffin coklat moist utk minum2 ptg ni..hemmm seleranya..nak ke mari cepat nnt habis masih panas lg ni..x payah nak hias-hias ni pun dah cukul sdp, tapi hahaha ada tapi jugak ni..sat lagi nak bancuh air panas kena buat yg kurang gula, muffin ni ade kemanisan sikit..
Bahannya
  • 2 cawan tepung naik sendiri
  • 1 cawan serbuk koko
  • 1 cawan gula - boleh kurangkan
  • 1 cawan susu cair
  • 1 cawan air panas
  • 1 cawan minyak sayur/masak
  • 3 biji telur
  • Panaskan pegukus dan balut tudung dgn kain
  • Satukan tepung kek, serbuk koko, gula hingga sebati
  • Dalam mangkuk satukan susu cair, minyak, telur, pukul sebati
  • Masukan air panas dan kacau lagi
  • Masukan tepung sedikit demi sedikit kaup dan balik
  • Bolehlah di masukan dlm cup dan kukus selama 15-20 minit



9 ulasan:

izahdaut berkata...

kak sheila mmg moist giler..warna nya memang lawo itam gitu..kalu buat kena kurang tang gula lakan kak

Sari Yusa Ibrahim berkata...

ha.. tu.. pakar muffin.. izahdaut komen.. hik2

kita dtg bw muffin strawberry atas pmintaan tuan umah... ameklah ya.. kita amek awak punya coklat muffin ya...

Sheila Shafea berkata...

hai izah yeee kena kurang gula itupun dah kurang kan tetap manis heheh

Sheila Shafea berkata...

hai Sari hehe sdp tu mufffin strawberry chip nyam nya tq dtg yeee

Watierman, rmanbkr berkata...

Nak jugak....! Sempat jenguk sekejap!Rindu oo!

Baru lepas kemas2 buah melaka...huhuhu!

♥LOVE2COOK♥ berkata...

Muffin looks really moisty!!! Sedapnyeeee! ;)

Sheila Shafea berkata...

hai k.watie ye ke..buah melaka...

Sheila Shafea berkata...

hai love..yes sdp and gebus try yeee

Kaseh NazLieza berkata...

nyummy..nmpk sdp kak..

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More