Rabu, Mei 05, 2010

Kek Marble Sheila Mambo

Lama betul x mebaking.. terigin juga cam ne rasanya kek sheila mambo ni..negok dari resepi simple je..tang mana yek yg mambonya tu hehehe dok masuk beberapa dapur rmh kekawan pun ada kek ni..kita pun nak juga merasainya ..pepagi dah semerbak harum ...woo bukan main naik gebus lagi kek ni..sampai merekah cam gempa bumi heheh..x sangka pula Mr.laling ckp sedp biasa jarang dia jemah kek mekek ni..
Bahannya
  • 125 gm dark coklat- dicincang
  • 155 gm tgp naik sendir
  • 125gm gula kasted- sy guna 3/4 cwn gula
  • 2 biji telur
  • 80 ml susu cair- guna susu fresh milk
  • 125 gm majerin - sy guna butter
  • 1/2 sd asen vanila
  • Panaskan oven
  • Pukul mentaga+ gula hingga kembang
  • Masukan telur sedikit demi sedikit + asin vanila pukul lagi
  • Tuang susu selang seli dgn tepung, gaul sebati, bahagi pada dua adunan
  • Satu dimasukan coklat yg dicairkan
  • Sapukan loyang dgn majerin dan als dgn kertas masukan adunan beselang seli
  • Lorek dgn garfu utk npk corak
  • Bakar pada suhu 170 djh C selama 45 minit
  • Sejukan bolehlah di hias dgn topping kesukaan anda
Perlu buat sbb sdp...




2 ulasan:

Kaseh NazLieza berkata...

akk pndainyer akk buat..lieza mesti cuba ni..tp xtaw la bjaya mcm akk or tak...

Sheila Shafea berkata...

hai kaseh hehe insyaallah bejaya,, cubaye pasti sdp punya..

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More