Jumaat, April 16, 2010

Triffle

Salam n3 utk minum petang pula..alhai x kisalah lee nak mkn time2 bila pun boleh...lama dah nak buat tapi selalu je termiss beli bahannya
 
negok tu kastednya lembut dan becreamer...
  • 1 batang kek swiss roll
  • 1 kotak jelly kristal
  • 1 tin buah coktail
  • 2 sdb tph kasted
  • 3 sudu besar gula
  • 3 cawan susu segar
  • Susun swiss roll kedlm bekas kaca basakan pemukaan dgn jus coktail
  • Dlm periuk satukan susu, tpg kasted, gula dan kacau dgn api yg pelahan hingga pekat- sy buat x pekat sbb nak bg becream sikit
  • Tuang ke atas kek dan taburan buah campura
  • Bancuh jelly seperti arahan dlm kotak tuang keatas pemukaan buahan campuran tadi
  • Sejukan dlm peti 


4 ulasan:

Datin El berkata...

salam sheila..sedapnya..

Sheila Shafea berkata...

W'salam datin El- mmg sdp tau..try yeee

izahdaut berkata...

salam k.shiela..nampak sodap nyee..tapi kan nak tanya kak, triflle tuh memang manis melecas tak?kalu saya buat sedap memang sedap, tapi tang manis tuh..haduii bolehh kencing manis ...

Sheila Shafea berkata...

w'salam mmg dp ..kalau x nak manis kurang kan gula yee ni x manis sbb buah campuran tu dah manis sikit..

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More