Selasa, April 13, 2010

Sambal Ketuk

Hai n3 lauk tambahan dgn kurma ayam peee sambal ketuk lama x buat...tepandang pandang je sambal belacan, tapi negok ade segengam ikan bilas bolehlah buat sambal ketuk ...sy pun x tahu nepe le di panggil sambal ketuk... x pun mmg kena ketuk pun semua bahan tu...di tumbuk  hem terliur dah ni. Sy campurkan sekali dgn tomato perah asam limau..tumbuk dgn belacan grg pulak tu pehhh pehhh....belacan tu sy x bakar nnt hagit, just grg sikit lagi sdp...  sy ulamkan dgn mentimun...
Kalau ade sayur kangkung kampung di celur pastu gaul dgn sambal ni serta air asam jawa sikit sdpnya...nak meratah pun bolehhh..lama pulak x buat camtu..



6 ulasan:

E-na Zarina berkata...

seleranya mkn bila ada sambal kan kak! terliur ni...tp tgh xde selera nk mkn laaaa...hu huuu

Sheila Shafea berkata...

hai E-Na Zarina yee selera kalau ade sambal..x ade selera kee alhai ciannya mah akk suap kan baru ade selera hehehe

Datin El berkata...

salam sheila..waw, memang sedap sambal ketuk ni akak suka makan dengan bubur nasik..pergh..sodappppppp.

aidah berkata...

Salam Sheila,
akak paling suka makan sambal ketuk tu ngan bubur nasi putih. Pas tu goreng kangkung belacan, telur masin pas tu perahkan limau nipis. Memang favourite akak anak beranak.

Sheila Shafea berkata...

w'salam Datin El- yee sdp ape juga nasi pun sdp kan sbb ade ikan bilis...

Sheila Shafea berkata...

w'salam k.aidah yeee lah betul kata akk tu..mkn dgb bubur nasi.. saya nnt nak try le..

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More