Jumaat, April 16, 2010

Kari Sardin Bekentang

Hai di pg jumaat ni bf gan nasi putih terus snngkan, semua bawa tapau habis cerita.. tghari nnt x payah lg masak..lauk pun simple telur dadar & kari sardin bekentang..dah kira sodap tu hehe....hari jumaat pun ank2 dah balik copat dari sklh...so pg ni sampai ke tghari relex leee x yah turun dapur... layan dulu nasi belauk kari sardin...nyam nyam...
Time menumis tu masukan 2 sdb rempah kari ikan dan tambahkan secwn air jgn byk sgt nnt cair pulak x sodap..biar pekat2 sikit dan masukan kentang yg digrg awal..seperti biasa ikut le nk tabur ape pun..
kalu dulu masa kecil2 selalu  mkn nasi sejuk pepagi dgn sambal & kicap..tekenan2 jee...

4 ulasan:

Watierman, rmanbkr berkata...

i likee......tak pernah jemu makan kari sardin ni...kalau tak pernah cuba rugi kan!

Sheila Shafea berkata...

salam k.watie eee betul tu boeh buat cicah bebagi..roti, roti jala or ape2 lee lempeng pun ok tausdp

Adlina Husaini berkata...

macam mana nak buat kari sardin ni?

buat sardin macam besa ke dan tambahkan serbuk kari and kentang? camtu??

sory la..tak pandai memasak lagi..hihi

Sheila Shafea berkata...

salam Adlina Husaini heheh ok nnt akk ajar kan yee

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More