Jumaat, Januari 22, 2010

Kek Coklat Pisang


Kek Coklat Pisang


Kek yg telah di belah npk tak pisang di dlm tu cantikan...


adunan yg belum di bakar

Hai semua jeng , jeng, jeng... n3 pasal kek pula ni kes dok jln2 di beberapa rmh kekawan...ade di sajikan kek coklat pisang ni.... npk sdp je, so terigin sgt tekak ni nak merasa..gi jegah dapur leen smlm npk beliau bwt muffin banana sdp je negok..pisang dah sedia ade ape lg lepas pekena Bf nestum pg td... sy pun mula membaking hahaha dah siap masih panas ni.. nak kata ape lg hehehe mmg sdp rasa konbinasi yg sesuai pisang  & coklat...kenalah dgn tekak sy ni...lemak2 manis jugak...Layan

Bahannya

  • 250 gm batter @ satu buku batter
  • 4 biji telur
  • 3 biji pisang- 2 biji di lecik
  • 1 cwn gula - boleh kurangkan
  • 1 1/2 cwn tepung serba guna 
  • 1/2 sdk asen vanila
  • 2 sdb serbok koko

Caranya

  • Satukan batter + gula di dlm mangkuk pukul hingga kembang kelajuan sederhana
  • Masukan telur satu pesatu + asen vanila + pisang lecek kacau sebati
  • Masukan tepung beselang seli dgn serbok koko gaul sebati
  • Alas loyang dgn kertas minyak yg di lenser dgn majerin, masukan adunan hiasa dgn pisang yg di hiris di atas adunan - x nak hias pun x ape
  • Bakar seperti biasa selama satu jam ikut pada kepanasan oven masing2 ye.

Selamat mencuba

6 ulasan:

wawa berkata...

kreatifny akak ni.....best tengok =)

azlina berkata...

salam sheila...
sedapnya sama je selera kita yg berbezanya ina ni suka makan tapi x rjn nk memasak he..he...

Sheila Shafea berkata...

salam wawa hehe mmg best try ye resepi dah ade mkn panas sdp tau

Sheila Shafea berkata...

salam azlina - heheh nak ke mai dtg rumah hehe x kisah ape juga masakan boleh di sharing besame..

Kaseh NazLieza berkata...

akk ni mmg kreatif....rajin lak tuh...=)

Sheila Shafea berkata...

salam kaseh- hehe try ye mmg sdp

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More