Rabu, Februari 23, 2011

Gulai Kari Daging Bekentang

Assalammualaikum semua...dah kenyang yeee mkn tgh hari patut sampai ke sini bunyi sendawa tu heheheh.... ok hari ni n3 lauk gulai kari bekentang...smlm npk dgg kat tesco terus sambar..kalau ada roti jala, roti paun & roti canai sdp gak buat cicah...time2 cam ni mls pulak nak menjala ..apa pun mkn gan nasi lg puas ada sambal belacan dan ulam timun kenyang perut hehheh jemput ...
negok gulai ni kalau pekena cicah roti jala, lempeng, roti canai, tose sdp ni...
resepi ke?..biase le setakat gulai kari kekawan pun lagi pandai masak kan, kan, kan hehehhehe

10 ulasan:

izahdaut berkata...

akak..mcm gulai kat org kenduri..lawo je nampak..terliur giler dah saya..lama tak makan gulai cam ni..

Naz berkata...

Alaaaaa...kak...Nape tak de resepi..?? Nak jugak resepi gulai kari daging tu.. Kalau Naz duduk sebelah rumah akak, tak mintak resepi tp terus mintak lauknye heheheeee...

Sheila Shafea berkata...

Hai izah hehehe gulai kari biasa je ni guna dgg yg ada urat2 sikit..lama pulak nak merebusnya bg empuk sampai terselit2 kat gigi heheheh

Sheila Shafea berkata...

Hai Naz heheeh alhai ciannya adik kitani...gulai cam org kelantan buat tu jeee main campak2 hehehehsure punya kalau dok sebelah akk pasti hantar heheheh

Sari Yusa Ibrahim berkata...

Sheila, betullah, mkn dgn nasi lagi kenyang, kalu ngan roti jala, dah 10 keping pun rasa tak kenyang2.. hahaha

Mas berkata...

kak sheila..betul la..macam gulai daging kenduri...
terliur mas tengok tau..he..he..

Sheila Shafea berkata...

Hai Sari - hehe yeee, mkn berulang kalau buat cicah2 ni, ap pun mcm terigat je kat roti jala heheh

Sheila Shafea berkata...

Hai Mas- heheh ye kee mcm gulai kenduri padah ni le kari akk yg main campak2 je mungkin rempah tu letak lbh dan akk guna dgg yg ada lemak dan beurat kot letak kentang pulak tu ...he

Chik Mimi berkata...

sheila sedap tu kalau cicah apa pun sedappp

Sheila Shafea berkata...

Hai Chik Mimi betul tu yg penting kenyang kan...jemput

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More