Isnin, Julai 11, 2011

Award & Tag From Yana


Asalamualaikum semua...wahhh sejak dua menjak ni ramai yg demam Award yee, sani sini ramai yg telah di jangkiti....saya pun tak kentigalan jugak dah kena jankitan demam ni datangnya dari Adik Yana kita yg comel tu Yana Shaiful - Dunia Cinta Kami Tq akk kena buat jugak keeeee...jap nak ingat balik nostagia lama heeee

1.Nama sebenar Norsuhella Bt. Hj.Sulaiman, biasa org pangil Ila & Sheila. Anak kedua dari tiga beradik, abang dan adik pompun....Di besarkan di Kuala Lumpur dengan erti kata ank jati Kl lah.....

2. Masa abg saya umur setahun, mak lahirkan saya,,,,mak hai setahun satu tu,,,jadi atok cakap pada mak nak ambik saya buat bela...memandangkan abg pada masa tu x pandai jln lg..so mak n abah pun setuju bg kat atok n nenek jaga saya sampailah saya darjah satu, bila mak pindah Kelana Jaya terpaksa lah saya ikut, atuk pun masa tu dah x berapa sihat asyik masuk kuar hospital aje...nenek pun x larat nak bele saya dan jaga atuk lagi...so saya tingal dgn mak sampai le habis sekolah SPM hujung 80an...Bila dah habis sekolah tungu keputusan duduk gan nenek semula...time ni atuk dah x ada (Al-fatihah buat arwah atuk....Amin) sampailah saya bekerja, Kawin (kawin pun buat kat rmh nenek) dan sampailah sekaranh saya bela nenek pula....skrg ni pun nenek dah x berapa sihat...mudah mudahan bebaloi lah selama ni pergobanan yg dia bela saya masa kecil ( byk cobaan nya membela org tua...syukur mungkin itu dah bahagin kita...terima dgn seadaanya...

3. Zaman sekolah rendah & menengah mmg selalu dapat masuk acara lompat jauh dan balapan...biasalah org kuat lari hehhe....mmg suka acara lumba lari...alah wakil sekolah aje..x lah sampai wakit negeri....skrg ni belari2 ank dlm rumah aje....

4. Betemu jodoh dgn org pantai timur...dapat juga merasa ada kampung...alhmadullilah 18thn melayari bahtera besame en.Suami dgn di kurniakan 3 org zuriat yg comel2 dan cerdik2 InsyaAllah, seorang putera dan 2 puteri...Baru mendapat bby baru puteri,,, sudah 4 bulan usianya...Alhamdullilah rezeki... jarak dgn yg no 2 tu 11 thn...

5. En.Suami anak yg sulung dari 7 org beradik.. dialah satu2nya ank tungal lelaki...pehhh kira saya lah seorng menantu perempuan kesayangan mentua heeheh yeeee , yeeee, yeee semua adik ipar saya perempuan...kebetulan adik2 ipar ni sekepala dan semua boleh masuk punya...maklum le umur pun same x byk beza....saya beruntung sbb mak mentua ada kedai mkn...biasalah org kelantan kan suka berniaga...kalau balik kg. senang sagat x yah masak...mkn di kedai aje...mkn free kikiki

6. Sejak dah behenti kerja 10 thn lepas...saya membuat perniagaan kecil2 kecilan dirumah...seperti tempahan gubahan hantara, cenderahati, jahit manik, hamper...kerja2 kraftagan ni mmg minat dan hobi dari zaman sekolah lagi....bila dah duduk di rumah kena masak so betambah lah dgn hobi memasak pulak..nak nya bila dah ada blog masak ni, lg lah besemagat...sambail layan2 ank, sambil masak, tagan pun jalan...suka basuh kain, sidai kain, tapi x suka gosok kain bab yg palin x sukaaaaaaaaa...selama ni yg megosok siapa lagi En.Suamilah....jgn mareee yeee

7. Suka bekawan..bila dah jumpa sure x henti borak...baik hati tau hehhe(perasa)
suka jln2 n shopping..kalau ada byk agong lagi best shopping ehehhe (org pompuan biasalah)..mudah terasa & megalirka air mata....penyayang sagat....suka pada warna putih, hitam, pink,...satu lagi suka kasut tumit tinggi...entah leee kalau x pakai rasa lain aje...ada bnyak lg ak tulis ...x pelah ni pun dah sebahagian dari diri sy buat kekawan utk megenalinya...

Kat sini nak Tag kekawan jum kita lihat siapa yg kena

Noormah - Cendana Kasih
Norbie Norbila - Gobok Khazanah Silam
Fiza - Fizanordin

5 ulasan:

Kak Rosaliza berkata...

Assalam sheila, ooh suaminya ore klate ke, kat mana tu

nuwairani ismail berkata...

ramai pulak yg campuran dengan ore kelate rupenye...hihih...selamat berkenalan...

Sheila Shafeareen berkata...

W'salam kak Rasaliza hehe ye org kelantan raya thn ni kita balik sana betul2 pekan Melor

Sheila Shafeareen berkata...

Hai nurwairani hehhe jodoh org jauh..pok nik ehehhe..selamat bekenalan juga

Umm Mymoonah berkata...

Congratulations on all your awards. First time to your blog, your recipes looks very yummy! Happy to follow you...

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More