Selasa, Mei 10, 2011

Puding Susu


Utk hari ni buat dessert lg..sejak dua tiga menjak ni cuaca x menentu kejap hujan kejap panas terik... kena pulak minum yg berais di cuaca panas setiap hari... mulalah dtg sakit tekak....tapi itulah ais juga yg dicari kan hehehhe. Alhamdullilah hari ni ada le redup sikit nampaknya....apa pun di ptg hari ni kita basah kan tekak lg dgn puding susu yg di mkn besame buah-buahan koktel... jom jemput rasa.....


Bahan-bahan
1 peket serbuk agar-agar
1 tin susu cair/susu dlm kotak
1 cawan gula
5 cawan air
1 sdk asen vanila

Caranya
Dlm periuk satukan air, gula dan serbuk agar2 dan masak hingga kesemua larut
Masukan pula susu cair dan asen vanila bila dah hampir didih padam api
Jika suka masukan separuh buah-buah campuran kedlm adunan puding
Boleh lah di masukan dlm bekas/mould dan sejukan
Bila sudah beku taburkan buah campuran di atas puding

8 ulasan:

umi berkata...

ehm..batuk ni, tapi nak juga puding susu tu, nyaman je kat tekak. ada lagi ke?

Kak Rose berkata...

rasa2 nak tumpang menyudu kat skrin jer... sedapnya!

Sheila Shafeareen berkata...

hai umi
ye betul tu musim x menentu...sdp je masuk ke tekap nyaman heee

Sheila Shafeareen berkata...

hai kak rose
boleh nak berapa mangkuk...mkn same jom..

CT Delima berkata...

Assalamulaikum sheila

kak ct dah pegang mangkuk kat depan pagar ni, cepatlah bukak pintu nak mintak sikit puding tuuuu...sedapnyaaa

Sheila Shafeareen berkata...

Hai Kak Ct
dah gelak ni heheh siap bawa mangkuk ke heheh..kak bekena dgn pingan akk tu lawa lawa le

tun_telani berkata...

uwaaa.. windu nyer kt kg.. mama tun selalu wat puding nihhh...

Sheila Shafeareen berkata...

Hai tun
rindu ye meh akk ubatkan rindu tun tu gan puding susu ni heheh

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More