Jumaat, Februari 05, 2010

Cendol Biasa & Cendol Pulut

 
Cendol pulut


candol biasa pun ade hehee....


yg siap di dlm air sejuk


Cendol yg dlm proses terap dpt pjg2 cantik kilatnya


Hai semua,,, lama x mkn cendol, biasa gi mkn cendol di subang jaya..hari ni entah ape aginnya tekak ni terigin sagat nak cendol ..so ape lg bhn pun semua ade mulalah operasi ..negoklah cendol homemade sy bukan main hijau calornya...ha nak senang masukan dlm acuan buat biskut ,  pas tu tekan guna acuan yg belobang cantik kelurnya panjang2 ..tp jgn lah tekan sampai panjang menjela mcm mee agak dlm 2 cm jeee putuskan ..sy masakan santan , air gula melaka, tanak pulut sikit , ha yg bepulut ni khas  utk sy hehe... nak makan buat sendiri yeee resepi ade kat dlm Myresepi terjah jeee..... 

2 ulasan:

kakchik berkata...

salam sheila.
asyiknya dengar sinar fm sampai terlupa nak tulis komen hehe.
betul2 hijau la cendol tu. sheila guna pewarna atau guna pandan?
kakchik ni suka makan yang cendol biasa je sebab pulut cepat muak.
untung orang pandai, nak makan boleh je buat sendiri.

Sheila Shafea berkata...

Slaam kakchik

hehe layan lagu ye, guna pandan n pewarna juga ..sy dua2 pun boleh yg kosang or ade pulit kira semua bleh masuk heheh setakat nak mkn sendiri je kak bolelah buat

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More