Isnin, Mac 14, 2011

Pulut Inti & Pulut Panggang

Pulut inti serunding kelapa Mr.laling bawa bekal, cukup le dua bungkus byk2 nnt megantuk pulak mkn pulut heheh

Salam utk semua ..hari ni buat pulut panggang dan pulut inti..serunding kelapa tu mmg bayak buat jadi hari ni pagi2 dah tanak pulut...utk pulut inti ni Mr.laling sempat le bawa bekal ke opis buat sarapan pagi ...yg pulut panggan x sempatlah nak bawa yeee...masuk tghari baru nak memanggang heee
Pulut panggang dah siap boleh le buat mkn petang..panas2...
Proses bungkus pulut panggang inti letak tegah pastu gulung dan semat gan lidi dah siap semua boleh le di panggang atas pan/kuali leper
kalau lg rajin boleh juga buat inti kuih cucuk badak, kuih pau..

4 ulasan:

izahdaut berkata...

lamaaaa tak makan pulut panggang.lawa elok je kejadian dari tangan akak neh.bungkus pun kemasss je...saya teringin tul nak maakn pulut panggang tu.lama tak makan. balik kampung nak try buat la ikut akak nyer resepi ni. ye le kat kampugn senang tepi idung je daun pisang kan.hhee

Iza Akma berkata...

assalam sheila,
pg tadi bfast pulut panggang gak..tak buat beli jer..yg sheila nyer tak dpt rasa pun pun dah tau mesti sedap..ada lg..minta sikit..untuk minum ptg2 nnt..hehe

Sheila Shafea berkata...

W'salam Iza Akma- ye buat serunding tu bayak..terigat nak buat pulut ciciah serunding ni...jemput rasa...sdp inti ikan bilis je heheh

Sheila Shafea berkata...

Hai Izah- sdp try ye simple serunding kelapa tu boleh simpan kalau wat bayak...heheh daun pisang lebar2 sdp membungkus...

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More