Sabtu, Mac 26, 2011

Roti Bakar Bawang Putih

As'salam utk semua ...pagi ni ada kesempatan sikit masuk n3...sejak ada ank patung baru ni kenalah bagi tumpuan padanya dulu yee.. ok pagi ni kena isi perut dulu nnt kosong payah pulak .. lagipun bby baru ni menyusu badan jadi mamanya kenalah jaga pemknan... jom bf dgn milo panas besame English Bread yg di bakar...sdp tau.. buat lebih sikit utk yg x dlm pantang pun boleh makan, buat sekali cicah gan sup ayam cendawan
suka dgn bread ni sbb besar, lembut dan tebal, kira puas juga le kenyang.. yg nak jaga badan tu sesuai ambik English Bread ni..
Bahan
Sebuku English Bread @ Roti potong biasa pun boleh
Sedikit butter utk sapu
1 sd lada hitam
5 ulas bawang putih
Sedikit lada sulah
Sedikit daun pasli cincang
Caranya
Sapu butter pada pemukaan roti
Lada hitam, bawang putih di tumbuk
Kemudian gaul sekali besame lada sulah dan daun pasli
Taburkan pada roti yg di sapu butter tadi
Bakar seketika hingga roti garing dan kekuningan
sdp di cicah besama sup ayam cendawan, sesuai juga buat utk minum ptg

3 ulasan:

manjeamusyuk berkata...

baru je smlm buat roti bakar garlic..hehe..tp pakai roti burger gardenia jea..mkn ngn mushroon soup. yummmmyummm..suke3!

Sari Yusa Ibrahim berkata...

sy suka mcm mkn ni, bkn jer bkhasiat tapi mengenyangkan... burpppp!

Naz berkata...

Salam Kak shiela..
Macam terbau2 jer bau bawang bakar tu sampai ke sini.. Sedap roti ni...

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More