Khamis, Mac 03, 2011

Begedil Kentang & Ayam

Salam sejahtera semua...dah lama nak buat tapi asyik tetangguh aje kalau buat begedil ni mesti ada lawannyakan...ok apa pun kita siapkan begedil dulu..sure ada yg pjg tagan nak ngap masuk mulut heheheh
Taraaa dah siap tunggu nak goreng jeeee
Bahanya
1 kilo kentang - 5 biji
1 cawan isi ayam
Daun bawan/daun sup cincang
Sedikit gula, garam, lada sulah dan serbuk pati ayam
Telur yg di kocak
Caranya
Kentang di kupas kulit belah empat dan rebus hingga empuk
Bila dah empuk toskan, sejukkan sebentar
Lecek kentang higgga halus gaul dgn isi ayam dan kesemua bhn2 diatas hingga sebati
Bolehlah di bulat2kan ikut cita rasa masing2
Panaskan myk dan celup begedil dalam telur yg di kocak tadi grg hingga keemasan
Bila siap toskan

4 ulasan:

Mas berkata...

mas suka bergedil...
makan gitu2 pun sedappp..

Sheila Shafea berkata...

Hai Mas yee betul tu mkn meratah pun sedap cicah sos

CuteOven berkata...

sheila, moleknye bergedil tu...kalau ada kat kedai makan kite mesti beli pasal kite suka sgt makan..nak buat malas...he3

Sheila Shafea berkata...

Hai Cute Oven alahaii suka yee.. kalau dekat lama dah kita hantar...

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More