Khamis, Disember 30, 2010

Rich Choc Pudding


Salam..terigin sagat tekak ni nk mkn benda yg becoklat... pg tadi megemas belek2 nasib ada jumpa serbok koko lagi...cantik lah tu leh buat puding koko, selepas mkn tghari kita pekena pudding pulak ...sdp lembut kenikmatanya bila masuk ke mulut heheh ayat baik ni,
kiranya lama juga x buat, geng2 kita pun ramai yg dah mencubanya jom layan

Bahannya
1/2 cawan serbuk koko
1 cawan gula
1/2 cawan susu tepung
1/2 sd teh garam
4 1/4 cawan air
4 sd besar tepung jagung
1/2 sdteh esen vanila
3 sd besar butter
1 peket serbuk agar-agar - 10-11gm

Caranya
Campurkan semua bahan kecuali butter dan kacau selalu sehingga mendidih
Masukan butter kacau hingga agak pekat
Angkat masukan dlm loyang atau acaun kecil dan sejukan

5 ulasan:

DJ Dayang berkata...

wow! nampak sedap choc pudding ni! geram, rasa nk ngap je dr skrin...hehe

Sheila Shafea berkata...

Hai DJ Dayang hehehe tegelak kita baca ni hehehe nak ngap ye.. hehe bolehhh nnt kita hantar

aidah berkata...

Hi Sheila, selalunya kalau akak buat akak makan ngan susu dan fruit cocktail, sebab hubby ngan anak2 suka macam tu memang sedap kan puding ni.

Sheila Shafea berkata...

Hai kak aidah ye mana pun boleh gan susu sdp dan buah campuran pehhhh jum layan

mamazieza berkata...

sedapnya... nak try gak ni...

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More