Selasa, Disember 14, 2010

Puding Jagung

Salam utk semua ,mudaha sihat hari ni dan ceria selalu..jgn le mendung2 pulak ye heheh... puding jagung buat utk minum petang hari ni ...puding jagung ni kalau nak lg best mkn dgn kuah kasted dan buah2 campuran ...

Bahanya
  • 1 cwn tepung kasted
  • 1 cwn jagung manis (dlm tin)
  • 1 cwn gula (sy letak 3/4)
  • 3 cwn air
  • 1 1/2 cawan susu cair
Caranya
  • Dalam periuk, satukan tpg kasted, gula, susu, jagung manis dan air kacau sebati
  • Guna api yg sederhana kacau selalu hingga bekilat, pekat dan jangan sampai beketul pula
  • Padamkan api dan tuang dlm loyang atau acuan kecik
  • Sejuk kuih, boleh di hidangkan besame kuah kasted dan buah-buahan campuran
Puding ni x sempat lagi nak makan dgn kuah kasted dah kena ngap dulu...hem harum bau jagung
sila leeee..






2 ulasan:

fzi berkata...

Salam sheila...
mmm...bestnya...akak suka sangat puding jagung tak jemu makan...tapi kalu buat akak bese pakai santan... tiap minggu beli santan sekilo, tu yang asal wat kueh je masuk santan.. hehe

Sheila Shafea berkata...

W'salm kak Fzi ye ke tiap minggu beli santan pehhh sdp tu lemak kan rasanya pasti wangi

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More