Rabu, Julai 14, 2010

Nasi Ayam Berempah

Hai semu n3 nasi ayam berempah pula... pernah rasa ke heheh biasa jee cuma aym tu di perap dgn rempah jeee dan nasi masak mcm buat nasi aym biasa..cuma kita x buat air rebusan ayam yg masak besama nasi... resepi yg kita buat ni kerja yg mudah dan cepat...
  • Beras di basuh dan jerang nasi seperti biasa
  • Masukan 2 sdb serbuk pati ayam
  • Masukan 1 sdk serbuk kunyit
  • Masukan 1 sdk garam
  • Masukan 1/2 inci kulit kayu manis, 2 kuntum bunga lawang
  • 2 helai daun pandan yg di simpul
  • Tunggu nasi masak seperti biasa
  • Nak cantik kais nasi bg bederai



4 ulasan:

azian berkata...

sepinggan tak cukup ...nak 3 pingganlah...kat rumah akak sume suka nasi ayam.....

Sheila Shafea berkata...

Hai kak Azian ye kee..same le dlm rmh ni pun nasi ayam mmg laku ...senang dan simple je msk nyakan dan yg penting cepat

acik ala berkata...

Adoii lpar la pulak perut ni..

Sheila Shafea berkata...

hai acik cpt buat simple jeee yg penting cepat dimasak sdp di mkn heheh

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More