Isnin, Julai 19, 2010

Nasi Ambeng

Salam semua n3 pasal nasi ambeng ni..kira ni le patama kali mkn, negok dan rasa...biasa dgr jeeee...sdp bebagai lauk ada dlm tu..sorg mkn pun x berhabis ni....kiriman dari sahabat ku...kebetulan Mama D ke pasar pagi di serdang tu yg saya kirimkan sekali...sambal serunding kelapa, ayam berempah dan sambal tempe mmg sdp betul...rasa mcm nak lg je..kenyag sampai keptg di buatnya.

8 ulasan:

acik ala berkata...

salam..dia campur ngan mee sekali ke kak..

NiezaMan berkata...

Salam..

Nasi ambeng ni mmg sedap
kalu yg kenduri tu lg best..
teringat msa kecik2 dulu..bila abah/atuk p kenduri tunggu sampai depa balik sebab nakkan nasi ambeng ni

Shariff64 berkata...

salam sheila..Nasi ambeng ini adalah salah satu makanan wajib masyarakat Jawa..it's favourite food pabila ada kenduri kendara like yasinan,tahlil dirumah org keturunan jawa.Buat shariff nasi ambeng jadi satu kemestian bila buat kenduri sbb sya org jawa + minang. Kalau nshafea nak rasa nasi ambeng sedap kunjungi lah pt.raja,Batu Pahat..tak de di R&R pagoh pun sedap terutama serundingnya.

Sheila Shafea berkata...

w'salam Acik- ya di campur dgn mee sekali dlm tu ada 5 jenis lauk harga RM 5.50 sebungkus

Sheila Shafea berkata...

W'salam Niezaman yee pernah dgr time kenduri kendara masyarakat jawa pasti ade kan mkn beramai2 dlm satu talam dah bahagi pada 4 bahagian heheh akk pun dah jatuh cinta pada nasi ni

Sheila Shafea berkata...

W'salam Shariff64- yeee tu yg buat dah jatuh cinta ni ye ke kat bt pahat ade nnt kalau turun sana nak juga mancarinya..seronokkan dpt mkn time kenduri kendara pasti bebagai lauk yg di sajikan dah dpt byk dah ni heheheh peggg serunding sdp almak dah terliur ni

umi_e berkata...

Salam... makanan kegemaran saya sejak kecil lagi... BEST!

* sekarang ni jadi kegemaran anak2 saya pulak ;)

Sheila Shafea berkata...

Hai Umi_e ye kee suka mkn yeee akk ni baru peyama kali merasa dah jatuh cintan heheh ank pun suka

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More