Jumaat, Julai 16, 2010

Durian Cake

Salam di pagi jumaat yg indah...teruja dgn durian..siapa yg hantu durian ni..sure le ank dara kita.. beli sebiji dah cukup utk memenuhi citarasa..sdp lembut gebus kek ni,,,terujan dgn resepi ni. Sy ambik resepi dari Kak Ida isk kita di FB nya.... tq kak mmg sdp leee..kan dah kata bila si anak dara dah nmpk je pasti suruh buat...bila dah semlmman baru sdp rasanya dah sejuk sy masuk dlm peti bila mkn nyaman je rasanya pehhh betul kata kak Ida serberbak harum baunya...
Bahan-Bahan
  • 250gm mentega
  • 125 gm gula kasted - sy kurangkan sikit
  • 1/2 camt vanila
  • 4 biji telur
  • 125 gm isi duruan yg di purikan (blander isi besama susu) kalau mls lebur je isi durian dlm mixar kata kak Ida
  • 200 gm tepung naik sendiri - diayak
  • 50 gm tepung gandum - diayak
  • Putar 3 bahan utama hingga gebu
  • Masukan sebiji- sebiji telur dan putar hingga kembang
  • Bubuh puri durian, bahan di ayak kacau sebati
  • Ratakan adunan dlm tin 20cm bulat yg di lenser dan alas dgn kertas minyak
  • Bakar pada suhu 170'c selama 40- 50 minit
  • kalau suka letak coklat chip diatas- saya putargkn lebihan puri durian diatas adunan


10 ulasan:

acik ala berkata...

ptg kang nak g kutip buah dian lah kat kobon..

Sheila Shafea berkata...

Hai acik ala- jeje kutip yee byk tau bebakul nnt belance hantar rumah k....

fmina08 berkata...

amboi2...sedapnye kek derian tuh..
bau sampai kt sini...

Suzi berkata...

mesti bau setamanlah ni...nampak sedaplah..blh try ni...

jalilah_jy berkata...

bestnyeee..minta sebijikkk kek durian.. kalau ada durian bawa sekali hehehe..muahhh sedapnye terasa ditekak kusss..

Sheila Shafea berkata...

Hai fmina08- mmg sdp resepi dari kak ida kita tu toke kek katakan

Sheila Shafea berkata...

Hai Suzi- yee bau sampai menyusuk hidung hehehe sdp tau

Sheila Shafea berkata...

Hai jalilah- sdp tau sebiji durian pun dah cukup mmg puas kalau mkn gitu cpt habis heheh

wawa syaida berkata...

sedapnye.....wawa tengok pic pun dah rase cam nak makan je ni....yummy yummy...

Sheila Shafea berkata...

Hai wawa hehe sdp wagi baunya mmg harup apatah lagi bila rasanya pasti sdp

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More