Khamis, November 10, 2011

Manggo Blended Cake


Salam besiaran di petang khamis...hidangan untuk minum petang dah siap....ehemmmm harum baunya....resepi yg sama dari Oren Blended Cake cuma tukarkan sama buah mangga aje..mcm2 boleh di perbagaikan.......rasa yg enak, kek pun npknya cantik naik dgn gebus...ingat nak taburkan sikit buah mangga kat atas tu tp terkisar sekali so letak le kacang almoud buat seri.. jgn ada npk kosong pulak kat atas pemukan kek tu ... sy tambah sikit dgn asen manggo bagi naik aroma bau.......ok jemput masih panas2 ni sdp lah mkn....resepi ambik dari kawan  di Fb Pn. Zunainah Paiman mmg cantik kejadi kek nya......tq Inah


KEK MANGGA BLENDED~
Resepi di olah: Pn.Zunainah Paiman@Fb

BAHAN2:
1 mangga masak..dihiris kecil
1 cwn minyak masak
1 1/3 cwn gula
3 biji telur
*2 cwn tepung gandum
*1 s/k baking powder
2 s/b jus mangga - sheila letak asen mangga
Bahan *diayak bersama
#(akak gunakan tepung naik sendri..so x payah baking powder)- sheila guna tph yg sama
badam keping jika suka...
sedikit pewarna oren..


CARA2:
Blender mangga + gula + telur + minyak masak sehingga halus n gebu...masukkan jus mangga dan sedikit pewarna oren..blender lagi..
Bahan ayak dicampurkan dgn bahan blender dan gaul sebati...
sapukan acuan dgn minyak@majerin...tuangkan adunan dan bole dibakar lebih kuram 1jam -...sehingga masak...
#(akak taburkan atasnye dengan badam keping...bila da masak dia garing n rangup...sedapp..hehe)


sdp mkn panas2


18 ulasan:

Nazrah berkata...

mesti sedap dan rasa fresh mangga...mengancam sungguh

Amie berkata...

uiiii.....gebunya! mesti sedap ni....nak sepotog ye...

Zaliedana berkata...

UII gebunyer kek mangga akak,mesti rasa pon sedap kan..

CT Delima berkata...

As'salam Sheila

gebunya kek ni guna mangga mesti manis dan sedap serta lembut kan. simpan dulu resipi suh dia Q dulu senang2 boleh cuba..hehehe

tun_telani berkata...

wahh.. sedapnya!! dah la dh lama x makan buah mangga..

nuwairani ismail berkata...

hari tu ada buah mangga sebijik...tapi sebab M nak buat kek...makan gitu aje...tengok org buat ni, teringin pulak nak rasa...

Cendana Kasih berkata...

kak...terbau2 kek ni sampai rumah saya... hehehe....

Sheila Shafeareen berkata...

Hai Nazrah- mmg sdp wangi...lembut, gebus dan senang...sekali putar dah siap

Sheila Shafeareen berkata...

Hai kak Amie- mg gebus ..simple je bhn nya cuba ye kak

Sheila Shafeareen berkata...

Hai Zaliedana- ye kek mangga mmg sdp..wangi baunya...naik gebus...cepat buat

Sheila Shafeareen berkata...

W'salam Kak CT..ye mmg manis kek ni tp boleh kurangkan sukatan gula sbb buah pun dah manis juga..nnt akk buat ye,,mmg sdp

Sheila Shafeareen berkata...

Hai tun- mmg best lembut..putar dengan sekali tekan aje dah siap hehe

Sheila Shafeareen berkata...

Hai nuwairani- hehhe nnt bila beli mangga asingkan sebiji yeee boleh cuba buat

Sheila Shafeareen berkata...

Hai CK hehehe kuat baunya yeee jauh tu sampainya ehheh mmg sdp cuba ye

mala berkata...

wow! snampak smooth saja kek

Ida,Japan berkata...

sedapnyer...gebu jer nmpk, mesti wangi dgn aroma mangga tu yer shiela

cik cek berkata...

Emmmm...harum bau oren sampai kesini...mesti sedap ni...:D

Niza berkata...

wah sedap yer meh sepotong...

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More