Assalamualaikum salam besiaran di pg isnin...ank2 pun hari ni dah mula cuti...maklum le hari nikan dah mula peperiksaan besar bg ank2 yg tingkata 5...,,,pada ank2 sahabat yg menduduki peperiksaan SPM di harap Selamat Maju Jaya ....ok bebalik pada hidangan sarapan pg ni.... saya buat jemput2 pisang,,,lama tau x mkn jemput2 pisang ni....pisang yg ada dah telampau masak...nak buat kek x ada pulak bhn2 yg mencukupi... mlm td Mr.N pun besuara buat je jemput2 senang ceta.... jadinya pg ni seperti biasa sy sempat buat sarapan dan sempat le Mr.N bawa tapau ke opis... yg di rumah jemput sarapan sekali.........
JEMPUT-JEMPUT PISANG
Bahan-bahan
• 1 cawan pisang yang dilenyek
• 1 1/2 cawan tepung gandum - kalau adunan lembik tambah lg tepung
• 1/2 cawan gula - boleh kurang kan sbb pisang pun dah manis
• 1 sudu kecil baking powder
• minyak untuk menggoreng
pisang yg dah telebih masak
Caranya
1. Masukkan semua bahan-bahan di atas ke dalam bekas dan kacau rata
2. Panaskan minyak, masuk 2 sudu adunan dlm kuali dan ulang lg
3. Selalu balik-balikkan supaya jemput2 ni bulat dan comel.
4. Goreng sampai perang. tos kan jemput-jemput dengan kitchen tissue
RSS Feed
Twitter
7:28 PG
Sheila Shafeareen