Isnin, Mac 11, 2013

Kek Sirap Rose


Assalamualaikum...Ceria di pg isnin yg indah buat semua...n3 kek sirap rose yg sangat sdp, lembut gebus2 halus gitu bau keharuman sirap rose membangkit selera ceh wah ayat2 baik ni heee..x caya yeee..nak caya kena cuba buat :-)....senang aje resepi pun mudah  lebih kurang je mcm nak buat kek butter...kalau suka nak buat marble pun bole juga.... bahagikan dua adunan dan salah satu tu letak le perasa koko...tentu lg sdp... yg ni sy nakkan semua rasa sirap tu yg buat sewarna aje....kek ni lembut kegebuannya pun halus...dan satu lg kalau x nak letak sirap rose... nak letak perasa lain pun boleh gak..pandan, keladi atau yg sesuai gan rasa kek......


Kek Sirap Rose

Bahan-Bahan:
5 biji telur
2 cawan tepung kek
1 cawan minyak jagung
1 cawan gula kastor
1/2 cawan susu segar - sy guna yg dlm kotak
1/4 cawan inci sirap rose - yg gambar bunga rose

Cara-Cara:
Panaskkan oven telebih dahulu
Dalam mangkuk pukul telur besama gula dgn wisk
Masukan minyak, susu segar kacau sebati
Masukan tepung kacau hingan tepung larut
Masukan sirap rose dan kacau kesemua bg sebati
Loyang disapu butter keseluruhan lapik dgn kertas minyak dan tuang adunan
Bakar selama 45 minit dgn suka 170'c megikut kepanasan oven masing2
Dah masak sejukan kek




8 ulasan:

tun_telani berkata...

Salam kak sheila.. nmpk moist dan gebu kek akak nih.

Sheila Shafeareen berkata...

w'slaam tun hee mmg gebus2 halus..lembut dan sdp

Delima Zamrud berkata...

Ermmm D5 jarang masak kek xbape pandai bab baking nie hehheh kek Sheila nampak sedap nnt kalau ade masa nk cuba resepi nie :)

Rohah berkata...

salam kek...
kek baru ye kak....gebu

Sury Abil berkata...

Salam kak sheila,mmg nampak halus mulus..gebusss skli...kaler pun menawan..suka lh tgok...mesti sedap ni..:-D

♥♥azatiesayang ♥♥ berkata...

Salam Sheila...nampak mudah jer resepinya...lapang2 leh try gak ni.:)

Uncle Lee berkata...

Hi Nshafeareen, I sure love this beautiful cake! Looks so beautiful Love the colour and the smooth texture....
This the type of cake bila masuk mulut will tutup mata say "hmmmmm, sedap best nya"!
I can just imagine the lovely situp scent of this cake. Outstanding!

You have a nice day and keep a song in your heart.
Lee.

Zana berkata...

salam sheila... lamanya dah tak baking... sedap nampak kek tu..

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More