Selasa, Mei 29, 2012

Cucur Udang Ala Pak Habibi


Assalamualaikum salam sejahtera di pg selasa...syukur dgn nikmat yg di berikan.....hemmmm sepi seketika....bukan merajuk.. ada ni... sesekali jegah juga kekawan di sini....cuma berehat seketika saja :-) memunasabahkan diri..dan mencari ketenagan sikit.....:-)

Pg ni n3 Cucur Udang Ala Pak Habibi....walalala....manu juadah bebuka puasa petang semalam....mmg sdp garing diluar lembut di dlm...warna pun npk asli..kira cam cucur jemput2 dulu2 kan......dah sejuk pun masih lembut lg tau :-).....resepi ni dari Kak Shah MC.....bila Kak Shah tayang je pepagi tu terus kita bekenan...tq Kak :-)


Cucur Udang Ala Pak Habibi
Resepi : K.

BAHAN-BAHANNYA :
400 gm tepung gandum *ayak << perghhh :))
3 biji bawang besar *hiris halus
2 biji cili merah *hiris halus
3 ulas bawang putih *dadu
2 biji putih telur
8 ekor udang saiz besar *kupas kulit dan potong 3
sedikit garam
air secukupnya
minyak untuk menggoreng

CARA :
Campurkan kesemua *BAHAN-BAHAN* sehingga sebati.
Adunan separa pekat dan sesuaikan rasa.
Panaskan minyak dan gorengkan sehingga kekuningan *jangan terlalu garing *pesan Pak Habibi i hokey! :))
Angkat dan toskan.
Hidangkan bersama sos cili Thai!


7 ulasan:

Shahriah Abdullah Novelis berkata...

Salam Good Morning Nshafeareen..:))

Wahh akhirnya terubat juga nak membuat cucur udang ala pak habibi tu yaa.. hhehehee... tengok pepagi kala kecurr lah pulak! heheh boleh gitewww...

Apa pun tq so much sebab sudi mencuba yaa.. cayangggg muahhhhzzzz

Sheila Shafeareen berkata...

w'salam kak Shah heheh tulah...smlm buat utk bebuka mmg habis leee lepas satu2 ngap...yg x posa pun dok terjah...ingat nnt kena bancuh lebih ....semua suka

buat sarapan pg sure kenyang sampai tghari hehhe :-)

Bicara Kak Noor berkata...

salam Sha,aduhh cucur udang lah fav anak2 akak ni sedap dimakan time panas2 apa lagi kalau ada cicah yg pedasss wow...

mamawana berkata...

Like Like like cucur udang the best.

Mama Hawa/Mama Nani berkata...

Salam rindu Sheila :)

lama nyer tak mkn cucur udang..mesti sedap kan buat buka pose :P

tun_telani berkata...

Salam kak sheila.. sedap nmpk nyer tuh.. kt rumah ni tiap2 hari buat cucur pun xde, mmg selalu laku.

MaDiHaA a.k.a Ratna berkata...

glemer jadinya pak habibi cik abang Shahriah kita tu.. hehe.. sedap juga ni kalau dpt petang2 gini......

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More