Selasa, Januari 29, 2013

Puding Kasted Santan@Puding Kasted Jagung


Assalamualaikum Seranok ke cuti...kita pun x gi mana2 hanya jln2 dekat2 je...kuar mkn2 sama family jeeee...hari ni rutin harian mcm biasalah ye...oh lupa lah jumaat ni cuti lg bg Wilayah Pesekutuan, yg duduk area WP tu kerja & sekolah tiga hari je leee utk minggu ni...yee cuti lg x payah gosok baju....:-) n3 kuih utk minum ptg kita dah siap...lama tau x mkn kuih puding jagung ni..padahal bahan2 nya senang aje...resepi dari rakan di FB Kak Mai Zura..tq yek.... kuih ni kita buat pg td so sesuai le buat mkn ptg...kuih pun lembut...suka rasa jagung sdp lemak manis...kuih yg sdp pasti cepat habis...:-D


PUDING KASTAD(santan)

Resepi : Dapur> Mai Zura
Mai Share ReCipe (FB)


Bahan:
2 cwn tepung birds custad
2 cwn gula pasir-klu x suka manis kurangkan sikit
6 cwn santan-biasa
1 cwn jagung manis(dlm tin) klu lebih lagi sedap..

Cara:
Satukan kesemua bhn2(kecuali jagung)-kacau-rata-
sampai gula & tpng x bergentil2.
Tapis masukkan dlm periuk ,masukan lah jagung.
Masakkan..lah.. atas api yg sederhana..kacau2
sampai pekat..
Tuangkan dlm acuan/loyang--biarkan sejuk dulu
baru di potong..





8 ulasan:

INA berkata...

Salam Kak Shiela..
sedapnya lama x buat..stock jagung dah lama beli..nnt nak cuba resepi akak pulak lah..

Sheila Shafeareen berkata...

w'salam Ina tulah akk pun lama x makan kuih ni...resepinye pun sng..jagung gan santang je..kat kedai Wak ada jagung tp tinggal satu je td....

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Aduh shiela.... terasa sedap jer kat tekak akak ni tengok puding tu.. bagi akak sepotong boleh ehe :D

tun_telani berkata...

Salam kak sheila.. lamanya tun xmakan puding jagung.. teringin je nengoknye.

ummiaiman berkata...

Sedapnya. ...nak mintak sikit boleh?....:)
Salam kenal drpd : suteraungu87.blogspot.com

Sue @ Nenie berkata...

Salam..bila tengok puding ni..teringat zaman2 remaja dulu..kiranya ni antara puding yang pemesssslah zaman tu...

Rohah berkata...

puding kegemaran ni kak..lama tak buat..

Tanpa Nama berkata...

Sedap nyer....teringat umor sweet 17nak wat pudding jadi agar agar jagung.

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More