Jumaat, November 23, 2012

Mango Crepe2 @ Dadar Mangga


Assalamualaikum , salam sejahtera di pg jumaat ohhh pg ini cuaca npknya cantik redup jeee...jom ada tingal 3 ketul je mango crepe pg ni...buat sarapan utk sorg satu heee...kisahnya semlm punya projek...pecubaan kedua buat crepe , kali ni guna resepi dari Kak1 pulak..megancam smlm kita jln2 dapurnya npk Kak1 tayang Durian Crepe/Dadar Durian...pilihan dan bekenan di hati sy Dadar Durian...pegunaan tepung gandum x ada masalah bg sy semua ok je rasa pun sdp...crepe kalau nipis sangat pun mcm x ada rasa pulak so buat sedang2 aje x tebal dan x nipis...mencuba buat filling kasterd...hem sdp juga...lemak becream lg cuma sy x letak inti durian pun..yg ada buah manga masak manis satu lg filling ni boleh buat inti cream puff seperti yg Kak1 cadangkan tu.......insyaAllah akan cuba buat yg inti durian pula...bg tekak sy sdp boleh terima...nak ckp lebih2 mcm ne sdpnya pun x reti ,,,nak tahu rasa yg sebenar rajin2 lah buat yeeeee :-)...Tq Kak1...


Untuk resepi saya ikut semua sama mcm yg Kak1 buat, cuma saya letak inti buah magga yg di purikan resepi  untuk Dadar boleh masuk SINI selamat mencuba


12 ulasan:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Boleh cuba juga isi manggo ni Naz.. sedap jer tengok... akak dah buat durian crepe tu.. memang sedap.. P

Sheila Shafeareen berkata...

Hai Kak Nur heee hemmm durian sheila lum try buat lg tp makan dah pernah oder dari kawan bloger juga...ingat nak juga cari durian..ank2 pun suka

Sue Sue berkata...

Hi Sheila,
Nice crepe and my son love mango. Will give him a surprise by making this.
By the way, i would like to invite you to join a recipe creation contest hosted by Maggi. This is solely a blogger engagement contest and details of it can be found on my blog: www.cookingmomster.com and the winner will win a trip to Legoland worth rm1500 for the family.
Do check it out.
Thanks i

Sheila Shafeareen berkata...

Hai Sue Sue wc dear ic,,,i also like mango...orite i seport your Maggi Conest

tun_telani berkata...

salam kak sheilaa.. tun tgh berkobar2 nk buat crepe jugak nii.. hihi

Sheila Shafeareen berkata...

w'salam TUn hee waaaa bekobar2 yeee..cepat siapkan nnt leh hatar sini ye nak rasa yg tun buat

Cendana Kasih berkata...

alahai...mngga kat rumh tak gugur la plak...stoberi ada.....hehehe...

Rohah berkata...

salam kak Sheila, dah habis ke crepe nya...hari ni atas permintaan anak, sy buat lagi crepe..mmg syok mkan kan..

Naimatul Hafizah Nor Rodin berkata...

salam kak shiela...
terliur tgk crepe akak. fiza mmg teringin nak buat crepe, tapi sampai sekarang masih belum buat. merata org buat durian crepe la... strawberry crepe la, ada yg buat blueberry crepe... eh, ada ke? hehehe... ni akak buat pulak manggo crepe, alahai... mmg kecur je tgknya. bila la seru nak dtg ni. in sha Allah, len kali mmg kena buat crepe ni :-)

AZLINA berkata...

Assalamualaikum Sheila..wow crepe mangga yg mengancam! next time nk buat la jugak..aritu dh buat yg durian. resepi kak wan ni mmg best kan..terliurnya :)))

❤Kamsiah❤ berkata...

salam kenal & follow sini...
inti durian saya kurang gemar...mangga ni rasa mcm sedap pulak...

Ain Fajar berkata...

sedaP je nmPknya tu, lPs nie nk try Pula resePi yg kak1 syer..

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More