Isnin, Oktober 26, 2009

Pergi Memancing









Salam di pagi isnin yg cerah lagi panas ni...hemm dua hari x besiarang rindu pulak rasanya pd kekawan ..ape nak story ye jom ikut sy jln2 nak kita g ke pulau yeee... hemm dua hari di sana dah jd mcm nelayan sy ni muka pun dah bebelang dek mkn sunblok heee.. x jauh mana pun pulau tu..nak tahu ke pulau mane hem pulau sekangkang kera tu Angles Resort di Pulau Indah kelang, pelabuhan kelang selatan, weetsport leee ok le resort ni pernah di cadangkan utk membuat tpt pesingahan oleh Almarhum Sultan Selangor untuk pemainsuri Tuanku Cik Puan Siti Aisyah...tp pemansuri x berapa beminat & bekenan tpt ni so tebengkalailah resort..syg dgn keadaan di sini sbb dah byk yg telah dibina jd skrg telah di ambik alih oleh org lain pulak.. ade ape kat cini biasa je ..utk pgemar kaki2 pancing oklah mmg x jemu ...kalau nasib baik di sebelah mlm boleh npk kapal starcrus lalu... di laut lepas mcm ni byk kapal2 kargo dan kontena yg lalu.. besar2 kapal seram pulak sy negok...haha ade jugak ikan lumba2 timbul dptlah negok ikan melompat tp kalau dah ikan lumba2 timbul ikan yg di pancing pun x adelah habis dimknnya...yg kat dlm bot tu sy dah tersangat x tertahannya betapa mabuk dan peningnya saya megalahkan mabuk org megandung...serik betul...mmg alah dgn laut last2 turun naik ke jati..baru le tahan cikit...hem nilah hasil tangkapan memancing dua hari disini.. nak tahu dpy ape.. jgn mare sembilang laut & tuke ank pari lg...masak asam pds sodap ni heheee oklah layan story n gbr ni ..

2 ulasan:

HaSue berkata...

eeee...seronoknya kalo dapat gi ikut mancing ke laut kak...tp satu hal lg nak pk ntah2 mabuk laut lak kang..hihi..
lagi best kalo mancing tuh tak pulang dengan tgn kosong..iskh2,anta seko dua ke rumah kak.heee

Sheila berkata...

hehhe tulah best gila tenang mgadap laut hilang semua tension or pekara yg lain...x ingat ape pun ingat nak dpt ikan jeee ..mmg ade yg tak tahan gan laut sbb bot begerak megalun ikut rentak alunan ombak tu yg jd mabuk..nak ke ikan tu dah hbis di masak le adik Sue syg ..kat srwk or sabah lg best gi mamcing...

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More