Khamis, Mei 30, 2013

Roti Jala & Kari Ayam


Assalamualaikum...hari ni kira ada rajin sikitlah, x byk pun kata org rajin2 manja....kebetulan ank2 pun request dah lama x mkn roti jala cicah kuah kari...hemmm boleh lah, boleh lah mama buat kan utk 1/2 kilo aje...nak sampai 1 kilo x daya den heee...mkn tegahari merangkap minum ptg terus..utk mlm nnt pikir lain pulak...rasay2 nye utk mlm x masak ko..ingat mcm nak mkn burger beli lah.....kwang kwang kwang :-)..resepi roti jala masih sama yg pernah saya buat disini...jom semak


ROTI JALA
Resepi : Pn. Zalin Zalina


Bahan:
1 kg tepung gandum
1/2 cawan minyak masak
4 sk tepung susu
1 sk garam halus
Air secukupnya
Sedikit pewarna kuning

Caranya :
Dlm bekas besar satukan tepung, susu tepung, garam gaul
Masuk air sambil di kacau beselang seli dgn minyak kacau hinga tidak beketul tepung
Jagan telampau cair seakana dunan kuih ketayap
Dan masukan sedikit pewarna
panas kan kuali leper dan boleh lah di jala

* sy buat 1/2 adunan aje...bahan lain di kurangkan

cicah sama kuah kari aym...kalau ada kuah pegat durian lg sdp...



8 ulasan:

Umiazah Mz berkata...

Assalam
Sedapnya roti jala dn kuah kari..
Yum-yum..

sheila nshafeareen berkata...

w'salam Umiazah mmg sdp fv sekeluarga akk...tupun dh lama x menjala..masing dah minta suruh buatkan hee

atie @ ejay berkata...

assalam kak sheila
bestnya kalau dapat sarapan dengan roti jala nih hihi

adda syuhada berkata...

sedapnya!!!

Nadz Nazharzan berkata...

Assallamualaikum kak Shiela..
Bukan rajin manja2 ni.. Dah kira mmg rajinlah ni kalau buat roti jala dgn kari sekali tu..

Mmg sedap roti jala cicah dgn kari kan kak..

Amie berkata...

Setengah kilo tu pun jenuh nak menjalanya... tapi kalau dah jumpa kuah kari memang sekejap je habis!

Mas berkata...

suka roti jala..yum..yum

Cendana Kasih berkata...

cedapnyer kak, ingat e5ok la 5aya nk buat, 5bb Anna nk datang rumah...hehehe...

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More