Sabtu, Oktober 27, 2012

Hidangan Di Pagi AidilAdha 2012 Alhamdullilah


Assalamualaikum, salam sejahtera semua..Selamat Hari Raya AidilAdhan buat rakan saya semua..utk tahun ni raya korban x dapat balik ke kampung suami di Temerloh dan Kelantan...raya kedua bos besar kena kerja....apa pun di mlm raya dan pg raya lg dah call mak mentua/ayah mentua ucap selamat hari raya maaf zahir batin...cucu2 betiga pun kirim salam rindu pada atok dan nenek....Alhamdullilah semua sihat..amin...
Memandangkan x balik raya.. sebagai ganti sy buatkan juadah pantai timur...moga terubat sikit rindu di kampung....hidangan biasa2 je..tu pun byk yg x sempat nak buat...memandangkan di pihak sebelah saya ank jati KL x ada kampung...abg dan adik sy juga x balik ke kg isteri dan suaminya..jd meraka beraya besama mak, abah, nenek di sini.. meriah pula saya rasakan....seronok pulak sy tengok meraka menikmati juadah org pantai timur....kira sampai dua kali saya tanak nasi dan rebus laksa....di sebelah mlm pulak kami adik beradik menyambut Hari Jadi Abah, dan tumpang sekali buat hari jadi suami saya, ank perempuan saya dan adik ipar..suami pada adik saya....masing2 hari kelahiran dekat2 tarikhnya so di sekalikan sambut....


Bekongsi besama serba sikit gelagat di Hari Raya Korban kali ni... panjang umur tahun depan jumpa lg....InsyaAllah...

Waktu ni dah pukul 12 pg masing2 x tidur lg..tolong apa2 yg patut.....si kecik tu pun same juga tolong kecahhh

Kek pisang gebu buat awal pg khamis...tp x sempat nak di hidangkan sepenuhnya..sbb dah kena sambar dulu...dp juga hidangkan di pg raya dlm 1/2 loyang, rezeki pd yg dapat rasa tu ......

Kek Coklat Moist..buat tambahan manu..... kukus di mlm raya.....

Yg ni kuih lopis...mak sy buat..sorry x sempat nak snap pic kuih yg dah buka.....masih dlm tapis tunggu sejuk


Inilah nenek saya , nenek yg saya bela ...Hajah Siti Asiah Shamsuddin, umur 86thn...nampak mcm sihat dan segarkan ...mana kawan2 sy yg dah pernah jumpa nenek tentu dah tahu keadaanya :-) ...Pegorbanan ku....walau apa juga keadaan sekali pun, sy dan suami sanggup menjaganya InsyaAllah....Sayang Nenek... (sebak....maaf air mata megalir ketika ini)



Selamat Ulang Tahun Kelahiran Buat Abah tecinta Hj. Sulaiman Ahmad, Suami yg  tecinta Nik Mazlan Nik Mansor, anak perempuan tecinta Nik Amira Zarit Sofea dan Adik Ipar tesayang Anuar Yusof

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA


1 ulasan:

MaDiHaA a.k.a Ratna berkata...

seronok tgk meriahnya raya kat rumah su tu.. ramai berkumpul mmg seronok kan.. sejuk perut ibu mengandung ada cucu yang sanggup bela & jaga neneknya.. sangat mulia hati mu dik.... semoga diberikan kesihatan yg baik2 selalu buat su agar dpt menjalankan tugas menjaga insan2 tersayang disisi...

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More